Zdravie

8 tipov ako znížiť stres, aby ste vyzerali a cítili sa čo najlepšie

Súčasnosť na nás kladie veľa nárokov. Dostávame sa do špirály povinností a naše telo a myseľ sú stále v strese. Je preukázané, že dlhodobý stres nám škodí a podpisuje sa na našom psychickom aj fyzickom zdraví. Máme pre Vás niekoľko tipov, ktoré Vám pomôžu vystúpiť z tohto kolotoča.

Pracovné preťaženie, rodinné povinnosti, preplnený spoločenský kalendár… Život Vám môže dať každý deň mnoho dôvodov, prečo sa stresovať. Ale je tu jeden veľmi dôležitý dôvod, prečo si zachovať pokoj: stres je najväčším nepriateľom krásy!

Všetci máme raz za čas obdobie, kedy je náš program veľmi naplnený. Je však dôležité si aj v tomto období zachovať pokoj, pretože stres nás môže emocionálne a fyzicky veľmi ovplyvniť. Okrem toho, že stres spôsobuje striedanie nálad, môže mať skutočne negatívny vplyv na Váš vzhľad.

Stres a vlasy

Asi ste už počuli, že stres môže spôsobiť šedivenie a vypadávanie vlasov. Dôvodom je to, že stres má tendenciu urýchľovať proces starnutia. K rýchlemu starnutiu vlasov môže prispieť množstvo faktorov, vrátane genetiky, stresu a životného štýlu. Aj keď stres nemožno presne označiť za vinníka šedivých vlasov, zaiste tomu nepomáha!

Vypadávanie vlasov môže mať niekoľko podôb. V závislosti od typu vypadávania vlasov, ktoré zažívate (konkrétnu príčinu určí výlučne lekár), môže vypadávanie vlasov súvisieť so stresom. Našťastie v niektorých prípadoch nie je strata vlasov spôsobená stresom definitívna.

Stres a pokožka

Už ste niekedy pred veľkou udalosťou objavili na tvári vriedok alebo opar na perách? Každý, kto bol niekedy pod tlakom okolností, si všimol, že sa také veci stávajú.

Ďalším účinkom stresu na pokožku sú vrásky. Stres spôsobuje, že telo produkuje hormón nazývaný kortizol, ktorý spôsobuje rozklad kolagénu. Pokožka potrebuje kolagén, aby bola pružná a svieža.

Čo môžete urobiť pre minimalizáciu stresu?

Chronický stres si vyberá daň na Vašom vzhľade, takže je dôležité podniknúť opatrenia na jeho zníženie. Tu sú niektoré opatrenia, ktoré môžete podniknúť, ak začnete pociťovať tlak:

Dožičte si relaxačný kúpeľ s bublinkami

Každý potrebuje trochu času pre seba. Nielenže Vám to pomôže relaxovať, ale zároveň Vás to aj skrášli! Skvelou voľbou na upokojenie je aromaterapia, ideálna pre odpočinok je napríklad levanduľa, ktorá má upokojujúce účinky.

Naplánujte si návštevu s priateľmi alebo rodinou

Spojte sa s rodinnými príslušníkmi alebo s priateľmi, s ktorými ste sa dlho nezhovárali. Čas letí, ak robíte niečo, čo máte radi, Vaša myseľ sa nebude sústrediť na to, čo Vás stresuje.

Cvičte

Cvičenie je skvelým prostriedkom proti stresu. Cvičenie uvoľňuje endorfíny, vďaka ktorým sa budete cítiť dobre! Akákoľvek činnosť, ktorá spôsobí, že Vaše srdce rýchlejšie pumpuje, Vám nielen pomôže cítiť sa lepšie, ale tiež bude podporovať zdravý krvný obeh, ktorý prispeje k žiarivej pokožke.

Dostatok spánku

Ak máte pocit, že deň nemá dosť hodín, odložte zoznam povinností a dožičte si dobrý spánok. Zvyknúť si na správnu spánkovú hygienu Vám pomôže vyzerať a cítiť sa lepšie. Priznajme si to, po dostatočnom celonočnom odpočinku vyzeráme svieži a máme lepšiu náladu.

Vyskúšajte jogu alebo meditáciu

Veľa ľudí, ktorí praktikujú jogu, Vám povie, že verí, že je to jeden z najlepších spôsobov, ako zmierniť stres. Pokiaľ sa Vám myšlienka ohýbania tela nepáči, skúste meditáciu, je to skvelá možnosť, ako upokojiť myseľ. Hlboké, kontrolované dýchanie je skvelým spôsobom, ako sa upokojiť po stresujúcom dni.

Vyberte si zdravé jedlo

Práve počas stresu potrebujete najviac dobré palivo! Je veľmi jednoduché skĺznuť k nezdravým jedlám, ale to nemusí nevyhnutne pomôcť Vašim hladinám stresu. Namiesto nezdravého občerstvenia, ktoré je plné cukru, premýšľajte o tom, o čo lepšie by ste boli schopní zvládnuť životné kotrmelce so zdravou výživou.

Urobte si čas

Aj keď máte plný program, urobte si na seba trochu času. Len 10 – 15-minútová prestávka na čerstvom vzduchu Vám dá pocit, že ste svieži a pripravení riešiť ďalšie úlohy. Môžete tiež skúsiť niektoré cviky pri svojom stole alebo sa napiť, aby ste upokojili svoju myseľ.

Urobte zo svojho domova útočisko

Vyhraďte si nejaký čas, ak to Váš rozvrh dovolí a vytvorte si doma prostredie bez stresu. To je veľmi dôležité, pretože niekedy v kancelárii neexistuje spôsob, ako zvládať stresové situácie, ale Váš domov je tým priestorom, kde môžete prevziať kontrolu a urobiť z neho miesto, ktoré Vám robí radosť. Obklopte sa pozitívnymi obrázkami a šťastnými spomienkami.