Mileniál? Nejde vám to slovo do úst? Tak neflejmujte a v piatich krokoch ich svet skúste pochopiť

Stretávate sa v domácnosti často s človekom so slúchadlami a zrakom upretým do smartphonu? Počujete občas podivné slová ako komenty, insta, flejm, deep shit alebo obvi? Sklameme vás. Vaše dieťa sa vo voľnom čase neučí esperanto. Je to proste Milenium. Keď už poznáte diagnózu, pridajte sa k nám na ceste k ich porozumeniu. Podľa prieskumu pre značku čokoládových tyčiniek je Miléniová populácie momentálne vo veku medzi 15 a 35 rokmi a v spoločnosti majú významné zastúpenie. Uvádza sa, že tvoria až štvrtinu českej populácie. Zvyčajne sa osamostatní od rodičov, keď majú 25 rokov. Tí mladší si chcú hlavne užívať, baviť sa a poznávať. A práve tie zatiaľ najmenej chápeme.

Prvý krok - Heslo na wifi a nebo nad hlavou. To je snáď obvi

Tešili ste sa celý týždeň na rodinnú večeru a keď k nej konečne došlo, tak má polovica osadenstva zrak upnutý na displej a jedinú otázku, ktorú ste dostali, bolo: \"Majú tú wifi?\". Nehnevajte sa na nich. Hlavným rysom mileniálskych detí je fakt, že vyrastali v ruke s internetom. Ľahšie rozumie technológiám ako my, žijú s neustálym prívalom informácií a sú viac samostatní. Aj napriek tomu milujú spoločnosť a radi si užívajú vonku s priateľmi, ale vždy sú pritom jednou nohou v online svete.

Druhý krok - Komentuj, flejmuj, a hlavne si daj bacha na deep shit

Zmierte sa s tým, že 6 až 8 hodín svojho milénia neuvidíte. Toľko času totiž podľa prieskumu trávia na internete. Čo na tých internete vlastne robia? S najväčšou pravdepodobnosťou si dopisujú s niekoľkými priateľmi na Facebooku (kde ich má každý v priemere až 200), zdieľa obľúbené pesničky, sleduje zaujímavé stránky, digitálny celebrity. Občas prekliknú na ďalšie populárne sieť Instagram, ktorá slúži hlavne na zdieľanie fotiek. Už viete, prečo fotí toľko šelfu. V súvislosti s tým sa môžeme stretnúť so slovom \"HESTEGO\" (angl. Hashtag), ktoré označuje tento symbol #. Hashtag uvádza pri fotkách a za ním sa píšu kľúčové slová, ktoré s fotkou súvisia.

Tretí krok - Cestovanie je jediná vec na svete, ktorá ťa urobí skutočne bohatším. LOL

Obľúbený a najzásadnejšie citát generácie Y. Neprešiel ani mesiac, čo si vybalili kufre a už zase vymýšľajú, kam by vyrazili. Miléniovými nemá zatvorené hranice, nikdy to nepocítil a historky o výjazdových klauzulách sú pre neho sci-fi. Lacné letenky dokáže zohnať do pár klikov a rovnako aj ubytovanie. Najčastejšie skloňovaný pojem je hostel či Airbnb, čo je webová služba, ktorá sprostredkováva ubytovanie po celom svete u niekoho doma. Jazyk už tiež prestáva byť bariérou, hranice sa stierajú a nie je sa čomu diviť, že vo voľnom čase mladí najradšej cestujú a najlepšie niekoľkokrát ročne. Všetko je o zážitkoch.

Štvrtý krok - Svoju prácu musíš milovať. Like a boss

Chápeme, že ste chceli mať zo svojej ratolesti právnika či lekára a teraz ste mierne znepokojení, keď vám pred nosom máva ponukou brigády vo fastfoodu. Mileniálové to majú so zamestnaním nasledovne: Za prioritu považujú balans medzi zamestnaním a osobným životom a v práci sa chcú cítiť slobodne. Preto nie je prekvapením, že generácia Y len nerada obetuje svoj voľný čas a víkendy prácu. Dnešní mladí striedajú zamestnanie ako na bežiacom páse, ale pritom si dajú skutočne záležať na výbere pozície a nekývajú len tak na čokoľvek. Pri práci totiž potrebujú cítiť spokojnosť a dávať do nej zároveň \"celé srdiečko\". Ak to tak dlhšiu dobu nie je, vydávajú sa na lov ideálneho zamestnania znova. Najväčšou motiváciou je pre nich vyššie mzdy a hneď za tým nasleduje zaujímavosť práce a sebarealizácie v zamestnaní.

Piaty krok - #pridajsaknam, Prank a Haul vo svete Youtube

YouTuber, blogeri, instagrameri sú fenoménom doby. Ide o celebrity, ktoré sú v očiach mladých milénistů TOP STARS. Nesmejte sa tomu, každá generácia mala svoje. Hudobné idoly, hercov, športovcov, neskôr hviezdičky z reality show a teraz aj digitálne celebrity. Majte trpezlivosť, skúste to s nimi. Aj oni dospievajú so svojím publikom a nikdy neviete, možno nájdete na Youtube inšpiráciu aj vy. Napríklad ako očistiť mango, nakrájať cibuľu nadrobno alebo si znovu pozriete druhej iba najviac hudobné video na slovenskom Unikát od Mária Čírová. Vďaka milénialskému projektu #pridajsaknam, kde účinkujú prednej YouTuber slovenských a českej scény, môžete konečne pochopiť vašich teenagerov. Pozri video s týmto hashtag na YouTube kanále kovy, ktoré český Forbes zaradil medzi najúspešnejšie 30 ľudí pod 30 rokov. Alebo sledujte slovenské majsterky štýlu Lucypug, ktorú má státisíce fanúšikov či profesionálneho hráča video hier HouseBoxa.

Publikované: 30. 01. 2018 / Aktualizované: 31. 07. 2023

Kategória: Lifestyle

Autor: Katka Kavová